گلابدان:بالاخره ما هم صاحب ويلا شديم. اگر مي‌پرسيد اين ويلا كجاست؟ راستش خود ما هم نمي‌دانيم. فقط مي‌دانيم كه هزار متر زمين دارد و صد متر زيربنا و قيمتش هم شصت ميليون تومان است. خوب البته اسب پيشكشي كه دندانش را نمي‌شمارند. همين كه ما هم صاحب ويلا شده‌ايم و ديگر حسرت ويلاي بعضي‌ها را نمي‌خوريم خودش نعمت بزرگي است كه بايد شكرش را به جا بياوريم وگرنه سنگ سياه مي‌شويم. البته ويلاي ما با ويلاي بعضي‌ها فرق‌هايي دارد كه ذيلاً خدمتتان عرض مي‌كنيم:

ويلاي بعضي‌ها در بهترين مناطق ساحلي شمال كشور واقع شده است اما ويلاي ما معلوم نيست در كدام بخش از كوير پهناور كشور عزيزمان واقع شده باشد.

ويلاي بعضي چند هزار متر زمين دارد اما ويلاي ما قرار است فقط هزار متر زمين داشته باشد.

ويلاي بعضي‌ها صاحب همه امكانات رفاهي از جمله آب و برق و گاز و تلفن و از اين جور چيزهاست اما معلوم نيست اين امكانات تا چند قرن ديگر به كنار ويلاي ما برسد.

بعضي‌ها پول كافي دارند تا هزينه‌هاي قبوض آب و برق و گاز و تلفن ويلايشان را بپردازند اما به فرض كه ما صاحب اين امكانات شويم، پول كافي نداريم تا اين هزينه‌ها را بپردازيم و لذا همان ماه اول، نهادهاي ذيربط، اشتراك همه اين امكانات را به دليل عدم پرداخت قبوض قطع مي‌كنند و آن‌وقت ما مي‌مانيم با يك ويلاي غيرقابل استفاده.

براي خريد ويلاي بعضي‌ها، سر و دست مي‌شكنند اما هيچ‌كس به ويلاي ما گوشه‌چشم عنايتي هم نمي‌كند.

بعضي‌ها حاضر نيستند يك ويلايشان را با هزارتا ويلا مثل ويلاي ما عوض كنند.

بعد از صد و بيست سال، بر سر تصاحب ويلاي بعضي‌ها بين ورثه جنگ و دعوايي به پا مي‌شود كه بيا و ببين اما ورثه ما بر سر اين كه ويلايمان را به كدام وارث نگون‌بخت بيندازند، با هم بگومگو مي‌كنند.

بعضي‌ها سال‌هاست دارند از ويلايشان استفاده مي‌كنند اما ما معلوم نيست تا كي بايد براي تحويل گرفتن ويلايمان صبر كنيم. يعني مي‌شود اين ويلاي خيالي تبديل شود به يك ويلاي واقعي؟

با همه اين احوال نمي‌دانيد چه گرفتاري شديم از دست اهل و عيال. آش نخورده و دهن سوخته. از وقتي اين خبر اعلام شده، اهل منزل و بچه‌ها دائماً به ما گير مي‌دهند كه پدرجان، يك روز ما را بردار برويم كمي در ويلايمان تفرج كنيم. هرچه مي‌گوييم هنوز نه به دار است نه به بار، به خرجشان نمي‌رود كه نمي‌رود.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا